Dagmara Mandat, praktyk biznesu, szkoleniowiec, wykładowca

Kim jestem?

Nazywam się Mandat, Dagmara Mandat. Życie to przygoda dla odważnych, mówiła Hellen Keller. Dlatego zostałam bohaterem swojego życia, a to dało mi bogate doświadczenie życiowe. Ono przyczyniło się w dużej mierze, do mojego profesjonalizmu w pracy zawodowej. "Profesjonalizm nigdy nie jest dziełem przypadku. Pasja rodzi profesjonalizm. Profesjonalizm daje jakość, a jakość to już luksus w życiu" - to słowa Jacka Walkiewicza, pod którymi podpisuję się i ja. Życie to nie dzieło przypadku, choć często twierdzimy, że nie mamy wpływu na większość rzeczy, które dzieją się wokół nas i stąd często w naszych rozważaniach pada słowo, że "udało mi się" to czy tamto. Mi się nic nie udało. Na wszystko zapracowałam sama, poprzez odwagę z jaką szłam przez życie, zaangażowania i samodyscyplinę oraz konsekwencje. Ajschylos powiedział, że dyscyplina jest matką dobrobytu. Życie mądre, to życie świadome i uważne (Osho) dlatego postanowiłam zamienić każdą swoją codzienną czynność zarówno prywatną jak i zawodową w pasję. I tak moje życie stało się pasją. Dlatego nie ważne gdzie, ważne z kim. Pewnie też dlatego jesteś na mojej stronie.

"Uszczęśliwianie innych jest marzeniem ludzi szczęśliwych" - tak powiedział Phil Bosmans.
To również marzenie ludzi z pasją.

Z wykształcenia jestem ekonomistą, specjalność ekonomia managerska. Dlatego sprawdzam się jako menedżer projektów, zarówno tych małych jak i wielkich. Podczas swojej pracy naukowej skupiałam się na polskich firmach rodzinnych, a zwłaszcza na sukcesji. W chwili obecnej większość polskich firm mierzy się z tematem sukcesji w biznesie, nie mając polskich dobrych praktyk. Ba - nie mając żadnych praktyk. Większość firm, które teraz przeprowadzają sukcesje to firmy powstałe w Polsce po 1989 r. Analizy MŚP jako czynnika, który wpływa wciąż na około 70% PKB naszego kraju, dały mi dobrą podstawę wiedzy z zakresu zarządzania MŚP nie tylko z punktu widzenia ekonomii.

Innym kierunkiem moich studiów było zarządzanie. Ciekawa świata jak i ludzi i mając do czynienia na co dzień z zespołami ludzi zdobyłam kwalifikacje z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Gdy się pracuje z pasją, niebezpieczeństwo wypalenia zawodowego jest znacznie mniejsze niż w innym przypadku. Chcąc być dobrym HR-owcem skupiłam się na systemach motywacyjnych, by cały czas móc pobudzać pracownika do odkrywania tego co w nim nieodkryte. Praktyka zawodowa z zakresu zarządzania również dała mi możliwość zarządzania projektami marketingowymi stąd dziś jestem praktykiem z zakresu marketingu interaktywnego.

Lubię się uczyć i wciąż mi mało. Dlatego obecnie będąc wykładowcą z zakresu ekonomii i zarządzania, znalazłam się w skórze moich studentów i sama zostałam studentką studiów prawniczych. Chcę znać prawo, by być jeszcze lepszym managerem.

Uczenie się przez całe życie powinno być dla każdego z nas życiowym wyzwaniem, dlatego mój cel średnioterminowy skłania się ku doktoratowi z cyberproblemów i zagrożeń w sieci, jak i płynących z nich uzależnień. Tematyka ta, znalazła się w obszarze moich zainteresowań, gdy zobaczyłam skalę problemu pracując społecznie na rzecz dzieci i młodzieży oraz mając sama w domu zbuntowanego nastolatka. Realizując projekty edukacyjne na zlecenie ministerstwa w placówkach oświatowych (głównie gimnazjach i szkołach ponadpodstawowych), przeprowadziłam wiele autorskich badań dotyczących fonoholizmu oraz pogadanek o cyberproblemach. Wyniki są druzgocące.

E-learning to kolejny temat z zakresu moich zainteresowań i najbardziej przeze mnie lubiany. Trafiłam w życiu na świetnych nauczycieli w tej dziedzinie, stąd mam dobre fundamenty. Bycie e-wykładowcą traktuję jak misję mającą na celu podnoszenie poziomu edukacji uczelni wyższych. E-learning to metodyka kształcenia na odległość, która różni się od kształcenia tradycyjnego. Wbrew panującym mitom, e-learning jest dużo skuteczniejszą metodą nauczania w stosunku do uczenia stacjonarnego. Warunkiem jest stosowanie e-learningu z elementami mentoringu i tutoringu, a nie jako samokształcenia. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej widząc rozwój nowych technologii zatwierdziło kilka nowych zawodów zgodnych z KRK jakie już wkrótce będą na rynku poszukiwane w związku z rozwojem kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Moje doświadczenie zawodowe pozwoliło mi zostać jednym z trzech ekspertem merytorycznym w Polsce, z którymi realizowałam badania i opracowałam opis nowego zawodu jakim jest Metodyk edukacji na odległość. Byłam również ewaluatorem merytorycznym w nowym zawodzie jakim jest Egzaminator On-line w projekcie właśnie z inicjatywy i na zlecenie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Z pod moich skrzydeł, wypuściłam 4 metodyków z kwalifikacjami i kompetencjami dzięki 3 semestralnym praktycznym studiom podyplomowym jakie jako współautor projektu stworzyłam na ówczesnej Wyższej Szkole Pedgogicznej Związku Nauczycielstwa Polskiego w Warszawie. Dziś niestety żadna uczelnia nie kształci w tym kierunku.

Czasem słyszę "Kiedy Ty to robisz", czy Ty masz jakiś wolny czas?" Tak, mam! I poświęcam go na dzielenie się wiedzą jaką posiadam z zakresu rękodzieła, a mianowicie szydełkowania. Dziś rękodzieło to nie jest stereotypowe myślenie jak o Cepelii - to arteterapia, której celem jest wzrost rozwoju osobistego poprzez stosowanie materiałów artystycznych. A gdy mam już dość tego wszystkiego, wsiadam na rower* i jadę przed siebie. (* to były dane z 2013/2014 r., dziś to samo czynię na bardziej zmotoryzowanym jednośladzie lub autem - to tyle w ramach dobrej zmiany).

To kilka słów o mnie, a teraz zapraszam do współpracy w myśl słów Petera Druckera "za każdym razem, kiedy widzisz biznes, który odnosi sukces, oznacza to, że ktoś kiedyś podjął odważną decyzję." Podejmij ważną decyzję i wspólnie zastanówmy się zatem, jak mogę pomóc Tobie, Twojej firmie, czy organizacji.

Moje miejsca pracy

Uczelnia Łazarskiego
Wykładowca Lazarski Distance Learning na Wydziale Ekonomii i Zarządzania. Przedmioty:

  • Podstawy marketingu, Badania marketingowe
  • Marketing interaktywny, Planowanie strategiczne kampanii, Reklama i public relations w Internecie
  • Działania marketingowe, Kontent reklamowy
  • Marketing zintegrowany i media społecznościowe
  • Zarządzanie MŚP, Prowadzenie biznesu on-line
  • Negocjacje w biznesie, Zarządzanie sobą w czasie
  • Działania twórcze w zarządzaniu, Biznes plan
  • Wystąpienia publiczne w biznesie
  • Zagrożenia świata wirtualnego
  • Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego
    Wykładowca na studiach podyplomowych niestacjonarnych oraz w trybie
    e-learning na Wydziale Pedagogicznym.
    Przedmioty:

  • Techniki i narzędzia kształcenia na odległość
  • Organizacja czasu pracy placówek oświatowych
  • e-marketing w nowoczesnej oświacie
  • Promowanie wartości edukacji, Zarządzanie informacją, Zagrożenia w cyberprzestrzeni
  • Social media w komunikacji, Blended learning
  • Tworzenie e-szkoleń na podstawie scenariuszy
  • Szkolenie e-learningowe jako proces mentorski
  • Dolnośląska Szkoła Wyższa
    Wykładowca na studiach niestacjnarnych na Wydziale Nauk Społecznych
    i Dziennikarstwa.
    Przedmioty:

  • Lektorat interkulturowy, Reklama i PR w Internecie
  • Inwestowanie i projektowanie projektów
  • Psychologia międzykulturowa
  • net4edu
    Doradca merytoryczny w zakresie organizacji, promocji i wdrożeń projektów dotyczących e-learningu, metodyk edukacji na odległość, autor scenariuszy i twórca e-szkoleń do projektów
    e-learningowych. Znajomość platform Moodle, ILIAS, R5 i licznych autorskich.


    Regionalny Ośrodek Edukaji (Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu)
    Wykładowca i dydaktyk kadry nauczycielskiej w ramach kompleksowego wspomagania szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
    Projekty:

    • Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie grodzkim Miasto Kalisz
  • Wspieranie pracy wychowawców klas – bezpieczna szkoła
  • Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych
    • Poprawa systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Lwóweckim - Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych
    • Nowa jakość systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie polkowickim - Szkoła promuje wartość edukacji
      • Technologie Informacyjno-Komunikacyjne wykorzystywane w nauczaniu języków obcych i matematyki, Nysa i Branice

    Szerzej w "Zawodowo"

    Wszyscy powinnismy troszczyc sie o przyszlosc, bo w niej spedzamy reszte zycia - Charles Kattering

    Moj autorski projekt szkoleniowy - ARO

    Akademia Rozwoju Osobistego - to 5 szkoleń z zakresu rozwoju osobistego, przydatne zarówno w pracy zawodowej jak i życiu codziennym.

    Szkolenia w ramach Akademii można realizować oddzielnie oraz kompleksowo wszystkie pięć. Szkolenia skierowane są zarówno dla przedsiębiorstw w ramach szkoleń zamkniętych jak i odbywają się w ramach szkoleń otwartych, również dla osób indywidualnych.


    ARO to skrót od Akademii Rozwoju Osobistego. Tematyka realizowana w ramach akademii obejmuje niezbędne umiejętności interpersonalne, które każdemu z nas mogą ułatwiać funkcjonowanie w dzisiejszych czasach. Dzisiejszy rynek pracy jest bardzo trudny. Oczekiwania wobec kompetencji wzrosły, a wysokie kwalifikacje nie dają już gwarancji pracy. Podstawy programowe wciąż kształcą absolwentów przeintelektualizowanych. Kompetencji społecznych jak i umiejętności interpersonalnych raczej w edukacji formalnej nie zdobywamy. Wydaje się jakby przyjęto, że wyssaliśmy je z mlekiem matki. Niestety tak nie jest. Dobrą natomiast informacją jest to, że umiejętności tych można się nauczyć i udoskonalać je przez całe życie. Zatem każdy moment jest dobry na podnoszenie swoich kompetencji społecznych.


    Życie jest proste. Ale nie jest łatwe. Ale też nie oznacza, że jest trudne. Czasem wymaga trudu. Życie czasem jest jak off-road, musimy jeździć po nieutwardzonych drogach, najlepiej specjalnym samochodem terenowym.

      Takim samochodem jest ARO czyli rumuński samochód  terenowy. W 1957 roku fabryka rozpoczyna produkcję samochodów  IMS 57 na licencji sowieckich samochodów terenowych GAZ-69. W  1959 roku dokonano modyfikacji modelu IMS 57 i pod nazwą ARO M  59 produkowano do 1964 r. Od 1964 do 1975 roku po małych modyfikacjach samochód był produkowany jako ARO M 461, gdzie na rynku niemieckim występował pod nazwą ARO M 473. W 1972 roku rozpoczęto produkcję pojazdu własnej konstrukcji − ARO 24. W 1980 roku pojawia się kolejny samochód własnej konstrukcji − ARO 10. We wrześniu 2003 roku amerykańska firma Cross Lander przejęła 68,7% udziałów w ARO, za kwotę 180 000 dolarów. Udziałowiec miał zainwestować w firmę 2 mln dolarów, jednakże nie wywiązał się z umowy i sprawa znalazła swój finał w sądzie. Ostatecznie w czerwcu 2006 roku przedsiębiorstwo ARO ogłosiło bankructwo. Moje autorskie szkolenia NIE! Natomiast rok 2017 r. to rok rewitalizacji i zmiany dla Szkolenia ARO!

    Czytaj więcej o Akademii Rozwoju Osobistego

    Moje atuty

    • Pracuję, bo lubię, a nie dlatego, że muszę. Pracuję, bo chcę. "Praca bez przyjemności musi być piekłem" - Ingvar Kamprad.
    • Znam efekty kształcenia - praktyk oraz wykładowca akademicki, twórca programów szkoleniowych, edukacyjnych oraz sylabusów obejmujących efekty kształcenia zgodne z Krajowym Rejestrem Kwalifikacji (KRK) oraz wymogami ministerialnymi.
    • Jestem dydaktykiem kadry nauczycielskiej - kształcę zgodnie z najnowszymi trendami nauczania i kształcenia oraz promowania wartości edukacji.
    • Posiadam doświadczenie w kształceniu osób dorosłych do wykorzystywania webinariów i wideokonferencji jako narzędzia w edukacji.
    • Zarządzam projektami szkoleniowymi i edukacyjnymi (w kształceniu tradycyjnym zgodnie z wymogami Ministerstwa Szkolnictwa Wyższego oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej, w kształceniu zdalnym głównie jako e-learning akademicki).
    • Autor kursów z zakresu cyberproblemów i uzależnień od nowych mediów.
    • Posiadam bogate doświadczenie w organizacji szkoleń, konferencji i eventów (doświadczenie ponad 10 letnie).
    • Szydełkowanie traktuję jako arteterapię, której celem jest wzrost rozwoju osobistego uczestników poprzez stosowanie materiałów artystycznych.